Károkozásról a téli időszakban: miért veszélyes a kamion tetején a jég?

Károkozásról a téli időszakban: miért veszélyes a kamion tetején a jég?
2021.01.13.

Ahogy a személygépjárműveknél, úgy a kamionoknál is problémákat vethet fel a téli időszak. A vezetőknek mindenre fel kell készülniük a hosszú útjuk során, és nem feledkezhetnek meg a körültekintő magatartásról sem. A szélsőséges időjáráson, csúszós utakon kívül még a kamionok tetején található jégdarabok is rengeteg veszélyes helyzetet idézhetnek elő. Az óriási ponyvákon több tonna jég is keletkezhet, amik komoly közúti balesetekért lehetnek felelősek, és még a járműnek is okozhatnak sérüléseket.

 

 

A jégdarabok által bekövetkezett károkozás sajnos nem számít ritkaságnak a szállítmányozás területén. Több éves tapasztalattal rendelkező sofőröknél is előfordulhatnak kellemetlenségek a jég miatt.

 

A sérüléssel is járható károkozás a vezető önhibáján kívül is bekövetkezhet, de gyakori az is, hogy a gépjárművezetők sietnek, ezért nincs idejük a ponyva jégtelenítésével foglalkozni. Ez azért kockázatos, mert pakolás közben a rakodókra, sofőrökre is rázúdulhat a nagy jégmennyiség.

Gyakori hibaként előfordul, hogy a gépjárművezetők a jármű oldalához támasztják a létrát arra felmászva próbálják elérni és letakarítani a tehergépjármű ponyva részéről  a rárakódott hó mennyiséget, jég darabokat.

A jármű oldalához támasztott létra nagyon könnyen megcsúszhat a jeges felületen, ezáltal sérülést okozva a járművezető részére. Üres gépjárművek esetén sokkal célszerűbb lenne ha a gépjárművezetők belülről a rakodótér felől próbálnák a ponyvát felemelni a hó és víz eltávolítása érdekében.

 

Súlyos sérülésekkel nem lehet tovább folytatni a munkát, így a foglalkoztató kénytelen betegszabadságra küldeni az alkalmazottat, ami pedig keresetveszteséget eredményez. Bármelyik tényező is legyen felelős a szerencsétlenségért, a munkáltatók közül sokaknak plusz terhet jelent egy esetleges baleset bekövetkezésekor a balesettel járó  ügyintézés.

 

Társadalombiztosítási szakember nélkül kihívást jelenthet az adminisztráció, egyéb papírmunka, emiatt el is húzódhat például a baleseti sérülés tisztázása, és még a kifizetésekkel is gondok lehetnek, ez pedig egyik fél számára sem teremt kedvező helyzetet. 

Ha Te is érintett vagy baleset okozta sérüléssel kapcsolatban, és nincs tapasztalatod e téren, így az adminisztráció nehézséget jelent, ne ess kétségbe, mert ránk számíthatsz!

 

Társadalombiztosítási szakembereink teljes mértékben lebonyolítják a sérüléssel járó balesetek ügyintézését és  a teljeskörű szolgáltatásunk óriási segítséget nyújt abban, hogy hamar tisztázásra kerüljenek a sérüléssel járó ügyek, és időben megtörténjenek a kifizetések.

Naprakész szolgáltatásunk keretein belül minden fontos információhoz hozzájuthatsz, és levesszük a terhet a válladról azzal, hogy segítünk a papír munkában is. 

 

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

GYAKORI KÉRDÉS

Hogyan történik a szolgáltató váltás?

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com