Online számlázásra felkészülés

Online számlázásra felkészülés
2020.06.29.

A Versenyképesebb Magyarországért program keretében 2020. július 1-től kötelező lesz a számlázó programok online bekötése az adóhivatalhoz.

A NAV 2020.06.17-én közzétette a weboldalán a tájékoztatóját, mely szerint 2020. szeptember végéig tart a szankciómentes időszak az online számla adatszolgáltatás terén.

A tájékoztató itt érhető el: 

https://nav.gov.hu/nav/ado/afa/Szeptember_vegeig_tar20200617.html 

Korábban már írtunk róla, hogy 2018. július 1-től kötelező adatot szolgáltatni a NAV felé minden olyan számláról, melynek áfa tartalma eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot. Ez a jogszabály 2020. július 1-től kiterjed minden olyan ügyletre, amely belföldi adóalanyok között zajlik, függetlenül az áfa összegétől illetve az áfa mentes ügyletekre ugyanúgy érvényes lesz.

.

2020. július 1-i változások a számlázásban

 

Megszűnik a 100.000 forintos értékhatár és minden belföldi ügylet esetén a belföld adóalanyok részére kiadott számláról adatot kell majd szolgáltatni az adóhatóság részére, amely ezentúl minden számlára rá fog látni a rendszerén belül.

Változás még, hogy 2020. július 1-től minden olyan számlán, amelyhez adatszolgáltatási kötelezettség társul, fel kell tüntetni a partner belföldi adószámának első 8 számjegyét

Korábban bevett gyakorlat volt főleg kézi számlatömb esetén, hogy nem tüntették fel az adószámot a számlán. Az új szabálynak köszönhetően ma már köteles mindenki úgy kiállítani és befogadni a számlát, hogy azokon az adószám feltüntetésre kerüljön.

A számlázási nap csökkenése

2020. július 1-jétől változik az ÁFA törvény. Ennek értelmében az eddigi 15 napról 8 napra rövidül a teljesítéstől számított számla kibocsátás határideje.

A számlázási határnap lecsökkentése véget felgyorsul a pénzügyi és könyvelési szempontból fontos dokumentumok adminisztrációs folyamata. A számlázási idő lerövidülésének előnyei is vannak, hiszen a folyamatos számlázásnak köszönhetően csökken a cég kintlévősége, A bevezetett törvényi változásoktól azt várják, hogy az intézkedések hatálybalépését követően a vállalkozások teljes számlázási tevékenysége átlátható lesz az adóhivatal számára.

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Milyen előnnyel jár számomra ha kiszervezem a könyvelést, bérszámfejtést?

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com