Új bírságrendelet gyakorlati szemmel

Új bírságrendelet gyakorlati szemmel
2017.02.02.

Tények, ami alapján bírság, és közúti fuvarozó jó hírnevének elveszítése a tét.

Az 1071/2009/EK rendelet 6. cikke (2) bekezdésének b) pontja előírja a Bizottság számára, hogy készítse el a közösségi jogszabályok azon súlyos megsértéseinek kategóriáit, típusait és súlyossági fokát meghatározó jegyzéket, amelyek – a szóban forgó rendelet IV. mellékletében meghatározottakon túl – az adott közúti fuvarozási vállalkozás vagy szakmai irányító jó hírnevének elveszítését eredményezhetik.

Ebből a célból a Bizottságnak meg kell határoznia a jogsértések súlyosságának fokát utalva az életveszély vagy súlyos sérülés kockázatára, valamint a jogsértések előfordulásának azon gyakoriságát, amelyen túl az ismételten elkövetett jogsértést súlyosabbnak kell tekinteni.

 

AETRbérszámfejtés: Súlyos jogsértések típusai

 

A súlyos jogsértések kategóriáit, típusait és súlyossági fokát meghatározó elkészítendő jegyzéknek az 1071/2009/EK rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja szerinti területekre vonatkozó uniós szabályokkal kapcsolatos jogsértéseket kell magában foglalnia.

A tagállamoknak figyelembe kell venniük az ilyen jogsértésekre vonatkozó információkat, amikor prioritásokat határoznak meg a fokozott kockázatot jelentő vállalkozásokra irányuló ellenőrzések tekintetében.

Az elfogadandó intézkedések szükségesek ahhoz, hogy a jogsértések súlyosságának értékelése és a jogsértéseknek az adott közúti fuvarozási vállalkozás vagy szakmai irányító jó hírnevével kapcsolatos hatása tekintetében biztosítható legyen az átláthatóság, a méltányosság és a jogbiztonság.

Ugyanakkor a tagállamok illetékes hatóságainak hatáskörébe tartozik azon teljes nemzeti közigazgatási eljárás lefolytatása, amely keretében eldöntik, hogy egy-egy konkrét esetben arányos válaszlépés-e a jó hírnév elveszítése.

Ezeknek a nemzeti vizsgálati eljárásoknak adott esetben magukban kell foglalniuk az érintett vállalkozás telephelyeinek ellenőrzését is. A jó hírnévvel kapcsolatos értékelés során a tagállamoknak figyelembe kell venniük a vállalkozás, a szakmai irányítók és más releváns személyek magatartását.

Tekintettel, hogy a vizsgálati eljárás során a vállalkozások telephelyeinek ellenőrzésére kerül sor, ahol a munkaügyi és bérszámfejtési, idevonatkozó vezetési és pihenőidőket is ellenőrizhetik, ebben az esetben fontos, hogy a bírságrendeletben figyelemmel kísérjék az alkalmazottak munkaidőre és vezetési időre vonatkozó munkaidejének betartását, betartatását, illetve az egyes tételekre kiszabható bírságtételeket, annak ellenére, hogy a vezetési és pihenőidő megsértéséhez kapcsolódó legenyhébb szabályszegések bírságtétele csökkent, az engedélynélküli tevékenység végzéséhez kapcsolódó tételek emelkedtek, egyes tételek pedig újonnan kerültek beemelésre a közigazgatási bírságolási körbe. 

Az egyik ilyen tétel, amikor a munkáltató meghamisítja a munkaidőre vonatkozó információkat  vagy megtagadja azoknak a vizsgáló tisztviselő rendelkezésére bocsátását. Fontos tudni, hogy a munkaidőre vonatkozó információkat a bérlapon is szerepeltetni szükséges.

A munkaidőre vonatkozó szabályok meghamísítása esetén munkáltatónak tisztábban kell a lennie azzal, hogy a 156/2009. (VII. 29.) Korm. 4/A. melléklete alapján  bírság fizetési kötelezettsége állhat fent egy esetleges ellenőrzés során.

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Hogyan történik a szolgáltató váltás?

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com