EKÁER VÁLTOZÁSOK 2021-BEN

EKÁER VÁLTOZÁSOK 2021-BEN
2021.01.14.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy 2021. január 1-jével változnak az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszerre (EKÁER) vonatkozó szabályok.

Az ősszel tett bejelentés kapcsán még nem volt tisztázott, mely termékek kerülnek ki a jelentési kötelezettség alól, azonban már akkor bejelentésre került, és  körvonalazódni látszott, hogy a kockázatos termék jelentési kötelezettsége nagy valószínűséggel  továbbra is marad.

 

EKAER szabályok

 

2021. január 1-jével ténylegesen  megváltoztak az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszerre (EKÁER) vonatkozó szabályok,  és  a bejelentésköteles élelmiszerek, illetve termékek körét az új szabály alapján kell bejelenteni ebben az évben.

 

A bejelentési kötelezettség   kizárólag azokra a termékekre vonatkozik, amelyek az EKÁER működésével összefüggésben a kockázatos termékek meghatározásáról szóló 51/2014. (XII. 31.) NGM rendelet mellékleteiben szerepelnek.

Változás még, hogy a megbízható minősítésű adózóknak nem kell kockázati biztosítékot nyújtaniuk, és megszűnik a biztosítéknyújtási kötelezettség az 5 százalékos adómértékű termékeknél.

 

Fontos, hogy a 2021. január 1-je előtt benyújtott útszakasz-mentesítésre vonatkozó kérelmek, valamint a 2021. január 1-je előtt véglegessé vált útszakasz-mentesítést engedélyező határozatok esetében már a PM rendelet  szabályai alkalmazandók..Az útszakasz-mentesítés a belföldön belüli forgalom mellett már valamennyi forgalmi irányra is kérhető, és az engedély visszavonásig lesz érvényes.

2021. január 1-jén, illetve a 2020. negyedik negyedévére vonatkozó minősítés alapján megbízható adózónak minősülő adózó esetén az állami adó- és vámhatóság hivatalból fog intézkedik az e rendelet hatálybalépését megelőzően az elkülönített letéti számlára befizetett kockázati biztosíték összegének az adózó részére történő visszautalásáról.  

Az EKÁER működéséről szóló 5/2015. (II. 27.) NGM rendelet alapján a 2021. január 1-jét megelőzően tett bejelentések esetében még a  2020. december 31-én hatályos szabályokat kell alkalmazni.

Forrás : NAV

 

 

Mi nem csak informáljuk ügyfeleinket az aktuális hírekről, hanem vállaljuk szállítmányozó, fuvarozó cégek bérszámfejtését. Munkánk során kihasználjuk a legújabb technikai lehetőségeket, és ezek alapján készítjük el vállalkozásának könyvelését.

Irodánk a szükséges adatokat online rendszeren keresztül kéri le, kapcsolattartásban elektronikus úton szervezzük a munkát.

 

 

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

GYAKORI KÉRDÉS

Nemzetközibe járnak a kamionjaink be tudjátok jelenteni?

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Hol találkozhatunk veled?

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Milyen adatokra van szükség?

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Minden dokumentumot elkészítettek?

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

Milyen formában jutnak el a bérlapok a munkavállalókhoz?

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Szeretnék egy saját céget, én vezetném a kamiont, de félek.Tudtok nekem segíteni mi legyen most?

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

Vállalnak-e más típusú bérszámfejtést is?

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Hogyan történik a szolgáltató váltás?

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com