A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszeréről röviden

A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszeréről röviden
2020.04.18.

A közúti fuvarozással foglalkozó vállalkozások kockázati profiljának meghatározása és a szigorúbb és a gyakoribb ellenőrzés érdekében kockázatértékelő rendszer működik, amelyet egy miniszteri rendeletben határoztak meg – ennek egyszerűbb megnevezése a közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszere. Az alábbiakban ennek részleteit fejtjük ki.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszerében a közlekedési hatóság a járművezetők vezetési és pihenőidejével, valamint a menetíró készülékekkel, másik nevükön a tachográfokkal, a haszonjárművek közlekedési alkalmasságával, valamint a közúti fuvarozói szakma gyakorlására vonatkozó feltételekkel és azok teljesítésével foglalkozik.

A fentebb említett miniszteri rendeletben meghatározott szempontrendszer szerint összeállítja az adott vállalkozás kockázati profilját, amit figyelembe vesz a cég és a haszongépjárművek ellenőrzése során. A közlekedési hatóság a közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszerének keretében kezeli a vállalkozás azonosításához szükséges adatokat, a járműveket érintő közúti ellenőrzések időpontját és tárgyát, a járműveket érintő műszaki vizsgálatok időpontját és jellegét, az érintett járművek azonosító adatait, illetve magával a vállalkozással összefüggésbe hozható jogsértések adatait is.

A járművekhez, illetve a vállalkozáshoz köthető jogsértések kezelésének lényege a kockázati besorolás megállapítása. A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszere ezeket az adatokat a bejegyzésüktől számított öt évig, de legfeljebb a közúti fuvarozási tevékenység megszüntetéséig kezelheti.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszeréből a bíróság, az ügyészség, a nyomozó hatóság, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a terrorizmust elhárító szerv, a közlekedési hatóságok, valamint a közúti járművek ellenőrzésére jogosult szervezetek igényelhetik a törvényben meghatározott feladataik ellátásához szükséges adatokat.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszere tehát meglehetősen összetett, és számos kötelezettséget ró a vállalkozásokra, ám nem szabad azt sem elfelejteni, hogy alapvetően az ő érdekeiket is szolgálja, hiszen biztosítja a tisztességes és biztonságos üzletmenetet.

Amennyiben szeretne többet is megtudni a közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszeréről, illetve kérdése lenne, vegye fel velünk a kapcsolatot megadott elérhetőségeink egyikén!

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Hogyan történik a szolgáltató váltás?

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com