EKÁER VÁLTOZÁSOK 2021-BEN

EKÁER VÁLTOZÁSOK 2021-BEN
2021.01.14.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy 2021. január 1-jével változnak az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszerre (EKÁER) vonatkozó szabályok.

Az ősszel tett bejelentés kapcsán még nem volt tisztázott, mely termékek kerülnek ki a jelentési kötelezettség alól, azonban már akkor bejelentésre került, és  körvonalazódni látszott, hogy a kockázatos termék jelentési kötelezettsége nagy valószínűséggel  továbbra is marad.

 

EKAER szabályok

 

2021. január 1-jével ténylegesen  megváltoztak az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszerre (EKÁER) vonatkozó szabályok,  és  a bejelentésköteles élelmiszerek, illetve termékek körét az új szabály alapján kell bejelenteni ebben az évben.

 

A bejelentési kötelezettség   kizárólag azokra a termékekre vonatkozik, amelyek az EKÁER működésével összefüggésben a kockázatos termékek meghatározásáról szóló 51/2014. (XII. 31.) NGM rendelet mellékleteiben szerepelnek.

Változás még, hogy a megbízható minősítésű adózóknak nem kell kockázati biztosítékot nyújtaniuk, és megszűnik a biztosítéknyújtási kötelezettség az 5 százalékos adómértékű termékeknél.

 

Fontos, hogy a 2021. január 1-je előtt benyújtott útszakasz-mentesítésre vonatkozó kérelmek, valamint a 2021. január 1-je előtt véglegessé vált útszakasz-mentesítést engedélyező határozatok esetében már a PM rendelet  szabályai alkalmazandók..Az útszakasz-mentesítés a belföldön belüli forgalom mellett már valamennyi forgalmi irányra is kérhető, és az engedély visszavonásig lesz érvényes.

2021. január 1-jén, illetve a 2020. negyedik negyedévére vonatkozó minősítés alapján megbízható adózónak minősülő adózó esetén az állami adó- és vámhatóság hivatalból fog intézkedik az e rendelet hatálybalépését megelőzően az elkülönített letéti számlára befizetett kockázati biztosíték összegének az adózó részére történő visszautalásáról.  

Az EKÁER működéséről szóló 5/2015. (II. 27.) NGM rendelet alapján a 2021. január 1-jét megelőzően tett bejelentések esetében még a  2020. december 31-én hatályos szabályokat kell alkalmazni.

Forrás : NAV

 

 

Mi nem csak informáljuk ügyfeleinket az aktuális hírekről, hanem vállaljuk szállítmányozó, fuvarozó cégek bérszámfejtését. Munkánk során kihasználjuk a legújabb technikai lehetőségeket, és ezek alapján készítjük el vállalkozásának könyvelését.

Irodánk a szükséges adatokat online rendszeren keresztül kéri le, kapcsolattartásban elektronikus úton szervezzük a munkát.

 

 

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

GYAKORI KÉRDÉS

Szeretnék egy saját céget, én vezetném a kamiont, de félek.Tudtok nekem segíteni mi legyen most?

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com