Bérszámfejtés (AETR munkaidő), Könyvelés, Bér és TB szolgáltatások

Új bírságrendelet gyakorlati szemmel

2017.02.02.

Új bírságrendelet gyakorlati szemmel

Tények, ami alapján bírság, és közúti fuvarozó jó hírnevének elveszítése a tét.

Az 1071/2009/EK rendelet 6. cikke (2) bekezdésének b) pontja előírja a Bizottság számára, hogy készítse el a közösségi jogszabályok azon súlyos megsértéseinek kategóriáit, típusait és súlyossági fokát meghatározó jegyzéket, amelyek – a szóban forgó rendelet IV. mellékletében meghatározottakon túl – az adott közúti fuvarozási vállalkozás vagy szakmai irányító jó hírnevének elveszítését eredményezhetik.

Ebből a célból a Bizottságnak meg kell határoznia a jogsértések súlyosságának fokát utalva az életveszély vagy súlyos sérülés kockázatára, valamint a jogsértések előfordulásának azon gyakoriságát, amelyen túl az ismételten elkövetett jogsértést súlyosabbnak kell tekinteni.

AETRbérszámfejtés: Súlyos jogsértések típusai

A súlyos jogsértések kategóriáit, típusait és súlyossági fokát meghatározó elkészítendő jegyzéknek az 1071/2009/EK rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja szerinti területekre vonatkozó uniós szabályokkal kapcsolatos jogsértéseket kell magában foglalnia.

A tagállamoknak figyelembe kell venniük az ilyen jogsértésekre vonatkozó információkat, amikor prioritásokat határoznak meg a fokozott kockázatot jelentő vállalkozásokra irányuló ellenőrzések tekintetében.

Az elfogadandó intézkedések szükségesek ahhoz, hogy a jogsértések súlyosságának értékelése és a jogsértéseknek az adott közúti fuvarozási vállalkozás vagy szakmai irányító jó hírnevével kapcsolatos hatása tekintetében biztosítható legyen az átláthatóság, a méltányosság és a jogbiztonság.

Ugyanakkor a tagállamok illetékes hatóságainak hatáskörébe tartozik azon teljes nemzeti közigazgatási eljárás lefolytatása, amely keretében eldöntik, hogy egy-egy konkrét esetben arányos válaszlépés-e a jó hírnév elveszítése.

Ezeknek a nemzeti vizsgálati eljárásoknak adott esetben magukban kell foglalniuk az érintett vállalkozás telephelyeinek ellenőrzését is. A jó hírnévvel kapcsolatos értékelés során a tagállamoknak figyelembe kell venniük a vállalkozás, a szakmai irányítók és más releváns személyek magatartását.

Tekintettel, hogy a vizsgálati eljárás során a vállalkozások telephelyeinek ellenőrzésére kerül sor, ahol a munkaügyi és bérszámfejtési, idevonatkozó vezetési és pihenőidőket is ellenőrizhetik, ebben az esetben fontos, hogy a bírságrendeletben figyelemmel kísérjék az alkalmazottak munkaidőre és vezetési időre vonatkozó munkaidejének betartását, betartatását, illetve az egyes tételekre kiszabható bírságtételeket, annak ellenére, hogy a vezetési és pihenőidő megsértéséhez kapcsolódó legenyhébb szabályszegések bírságtétele csökkent, az engedélynélküli tevékenység végzéséhez kapcsolódó tételek emelkedtek, egyes tételek pedig újonnan kerültek beemelésre a közigazgatási bírságolási körbe. 

Az egyik ilyen tétel, amikor a munkáltató meghamisítja a munkaidőre vonatkozó információkat  vagy megtagadja azoknak a vizsgáló tisztviselő rendelkezésére bocsátását. Fontos tudni, hogy a munkaidőre vonatkozó információkat a bérlapon is szerepeltetni szükséges.

A munkaidőre vonatkozó szabályok meghamísítása esetén munkáltatónak tisztábban kell a lennie azzal, hogy a 156/2009. (VII. 29.) Korm. 4/A. melléklete alapján  bírság fizetési kötelezettsége állhat fent egy esetleges ellenőrzés során.

 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!