Online számlázásra felkészülés

Online számlázásra felkészülés
2020.06.29.

A Versenyképesebb Magyarországért program keretében 2020. július 1-től kötelező lesz a számlázó programok online bekötése az adóhivatalhoz.

A NAV 2020.06.17-én közzétette a weboldalán a tájékoztatóját, mely szerint 2020. szeptember végéig tart a szankciómentes időszak az online számla adatszolgáltatás terén.

A tájékoztató itt érhető el: 

https://nav.gov.hu/nav/ado/afa/Szeptember_vegeig_tar20200617.html 

Korábban már írtunk róla, hogy 2018. július 1-től kötelező adatot szolgáltatni a NAV felé minden olyan számláról, melynek áfa tartalma eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot. Ez a jogszabály 2020. július 1-től kiterjed minden olyan ügyletre, amely belföldi adóalanyok között zajlik, függetlenül az áfa összegétől illetve az áfa mentes ügyletekre ugyanúgy érvényes lesz.

.

2020. július 1-i változások a számlázásban

 

Megszűnik a 100.000 forintos értékhatár és minden belföldi ügylet esetén a belföld adóalanyok részére kiadott számláról adatot kell majd szolgáltatni az adóhatóság részére, amely ezentúl minden számlára rá fog látni a rendszerén belül.

Változás még, hogy 2020. július 1-től minden olyan számlán, amelyhez adatszolgáltatási kötelezettség társul, fel kell tüntetni a partner belföldi adószámának első 8 számjegyét

Korábban bevett gyakorlat volt főleg kézi számlatömb esetén, hogy nem tüntették fel az adószámot a számlán. Az új szabálynak köszönhetően ma már köteles mindenki úgy kiállítani és befogadni a számlát, hogy azokon az adószám feltüntetésre kerüljön.

A számlázási nap csökkenése

2020. július 1-jétől változik az ÁFA törvény. Ennek értelmében az eddigi 15 napról 8 napra rövidül a teljesítéstől számított számla kibocsátás határideje.

A számlázási határnap lecsökkentése véget felgyorsul a pénzügyi és könyvelési szempontból fontos dokumentumok adminisztrációs folyamata. A számlázási idő lerövidülésének előnyei is vannak, hiszen a folyamatos számlázásnak köszönhetően csökken a cég kintlévősége, A bevezetett törvényi változásoktól azt várják, hogy az intézkedések hatálybalépését követően a vállalkozások teljes számlázási tevékenysége átlátható lesz az adóhivatal számára.

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Hogyan történik a szolgáltató váltás?

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

Minden dokumentumot elkészítettek?

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

Vállalnak-e más típusú bérszámfejtést is?

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Milyen adatokra van szükség?

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Milyen formában jutnak el a bérlapok a munkavállalókhoz?

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Szeretnék egy saját céget, én vezetném a kamiont, de félek.Tudtok nekem segíteni mi legyen most?

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

Hol találkozhatunk veled?

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Milyen előnnyel jár számomra ha kiszervezem a könyvelést, bérszámfejtést?

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com