Milyen paraméter szükséges a nyilvános töltőberendezések alkalmasságának igazolásához?

2019.12.18.

Manapság egyre több szállítással foglalkozó cég szeretne a különböző fuvarfeladatok elvégzéséhez elektromos járműveket használni. Ennek egyrészt anyagi okai vannak, hiszen sokkal költséghatékonyabb fenntartani az elektromos járműveket, másrészt az érintett cégek szeretnének áttérni a környezettudatos működésre.

Ezekhez az autókhoz, szállítójárművekhez nyilvános töltőberendezésekre van szükség. Sajnos itthon még nagyon gyerekcipőben jár az nyilvános töltőberendezések üzemeltetéséhez kapcsolódó tevékenység, pedig a 243/2019. (X. 22.) Kormányrendeletben már meghatározták a nyilvános töltőberendezések alkalmasságának igazolásához szükséges paramétereket.

Ahhoz, hogy egy vállalkozó igazolhassa a nyilvános töltőberendezések alkalmasságát, jó pár adat nélkülözhetetlen az ügyintézés elindításához. Az elektromos töltőpontok számára, típusára, teljesítményükre, az elektromos töltőberendezések csatlakozóinak típusára, darabszámára mindenképp szükség lesz az igazolás elkészítéséhez. Az elektromos töltőpontok többek között váltakozó áramú töltésre képesek, normál teljesítményűek és a töltőponton legalább egy, az EN 62196-2 szabvány szerinti 2. típusú csatlakozóaljzat található. Ezen kívül a nyilvános töltőberendezések alkalmazásának igazolásához nyilatkozni kell az elektromobilitás szolgáltató személyéről, üzemeltetés helyéről, a nyilvános töltőberendezések működtetéséhez szükséges csatlakozási teljesítményről is. A kérelem benyújtásához a biztonsági előírásoknak megfelelő akkumulátorok számát, típusát is szükséges feltüntetni a dokumentumban.  

A nyilvános töltőberendezés abban az esetben mondható alkalmasnak, ha a felhasználók azonosítására szolgáló rendszerrel és távoli elérést biztosító adatkommunikációs modullal is rendelkezik.

 

Mivel bérszámfejtéskor, egyéb szolgáltatásaink igénybevétele során gyakran felmerül a nyilvános töltőberendezések alkalmasságával kapcsolatos igazolás, igyekszünk ebben is segítséget nyújtani. Amennyiben kérdései lennének a témával kapcsolatban vagy bővebb információkat szeretne megtudni, esetleg a bérszámfejtésben is segítségünket kérné, keressen bennünket bizalommal elérhetőségeinken!

 

 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

KAPCSOLAT

Acsainé Kovács Júlia

Mobil:
+36 30/308-7506

E-mail:
infoberszamfejtes(kukac)gmail.com

BLOG

Gyakori kérdés

Mikor történjen a szolgáltató váltás?

Amikor Ön szeretné, nekünk nem okoz problémát az év közbeni váltás. Természetesen akkor amikor Ön felismeri, hogy a könyvelő nem bérszámfejtő, hanem a bérszámfejtés egy külön szakma, ezért azt szeretné, hogy olyan végezze a cégénél a munkaügyi feladatokat aki szakmabeli. Amikor szeretné, hogy a cégénél olyan végezze a bérszámfejtést aki érti a tachográf adatokat, figyelmezteti a sofőrjeit a vezetési és pihenőidő betartásra, és tisztában van a ide vonatkozó jogszabályok.  Amikor a tachográf kiértékeléstől kezdve a járulékbevallásig elkészitve legyen a munkaügyi anyaga.

Vállalnak-e más típusú bérszámfejtést is?

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Milyen formátumban igényelhetőek a listák?

Word PDF Excel (XLS) CSV TXT

Milyen formában jutnak el a bérlapok a munkavállalókhoz?

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Miért ilyen sok formátumban vállaljuk a listák megküldését?

Igyekszünk cége részére több lehetőségben listákat, pontos és valós adatokat szolgáltatni, hogy a jövőbeni döntéseit a cég vezetői megalapozva tudják meghozni, illetve a könyvelője vagy a kollégái könnyebben tudják az adatokat további feldolgozásra felhasználni.