Bérszámfejtés (AETR munkaidő), Könyvelés, Bér és TB szolgáltatások

Keresőképtelenség igazolásának változásai

2019.02.02.

Keresőképtelenség igazolásának változásai

Mit kell tudnunk betegség esetén a táppénzes igazolásokról.
Új előírás 2019.január 1-től.

A betegség során mikor milyen igazolás illet, és azon milyen adatok szerepelnek rajta 2019-től?

Cikkünkben a keresőképtelenség igazolására vonatkozó tudnivalókat mutatjuk be közérthetően.

A kezelőorvos minden egyes jogviszonyban külön-külön elbírálja a keresőképtelenséget, és minden jogviszony esetében külön naplószámon rögzíti az Orvosi Naplóba, kiállítja megfelelő orvosi igazolást, valamint 2019. 01.01-től a megváltozott jogszabálynak köszönhetően rögzíti a nyomtatványon a biztosított munkakörét - mondja ki a jogszabály.

A kezelőorvosnak a biztosított munkaköreinek ismeretében kell elbírálnia jogviszonyonként a keresőképtelenséget.

A keresőképtelenségről az orvos a biztosított részére kiállítja „Orvosi Igazolás a keresőképtelen (terhességi) állományba vételről” elnevezésű nyomtatványt, más néven a táppénzes papírt.

Amennyiben tartósan, és hosszan vagy beteg akkor a keresőképtelenségi állomány 8. napjától a keresőképtelenség igazolására az „Orvosi igazolás folyamatos keresőképtelenségről” megnevezésű, nyomtatványt kell - legalább 2 hetenként - kiállítani. Az igazolásokat az orvos munkahelyi és személyi orvosi bélyegzője olvasható lenyomatával, valamint aláírásával ellátva és a rendelő címét feltüntetve kell a beteg részére átadni.

 

A kórházi kezelés idejét az „Igazolás fekvőbeteg-gyógyintézetben történő gyógykezelésről” elnevezésű  nyomtatványon kell igazolni, amely kinézetre nem ugyanolyan, mint a táppénzes papír, de ugyanolyan formában igazolja a betegség fennállását, mint a köznyelv alapján elnevezett táppénzes papír. (a nyomtatvány hivatalos neve:„Orvosi Igazolás a keresőképtelen (terhességi) állományba vételről” )

 

Ha a keresőképtelenséget a beteg gyermek ápolása címén állapították meg, az igazoláson fel kell tüntetni a szülő és a gyermek TAJ-számát, nevét, születési idejét és anyja nevét, valamint a kórismeret rovatban a gyermek betegségét be kell jegyezni. A keresőképtelenség kezdő időpontjának megállapításánál figyelembe kell venni a beteg gyermek közösségből történő kitiltásának időpontját.

 

Ha a keresőképtelenség közegészségügyi okból történt hatósági elkülönítés, illetőleg közegészségügyi okból történt foglalkozástól eltiltás vagy járványügyi zárlat miatt áll fenn, az intézkedéseket elrendelő tiszti főorvos értesíti a keresőképtelen állományba vételre jogosult orvost, aki a biztosítottat nyilvántartásba veszi, és keresőképtelenségét igazolja.

 

2019 évi változás, hogy a nyomtatványon a megváltozott jogszabálynak köszönhetően rögzítik a biztosított munkakörét. Ez az adat a korábbi években nem szerepelt rajta.

 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!