Bérszámfejtés (AETR munkaidő), Könyvelés, Bér és TB szolgáltatások

Jönnek a kerekített teherautó kabinok

2019.05.29.

Az Európai Parlament után a Miniszterek Tanácsa megerősítette, hogy a kerek típusú teherautókkal hamarosan találkozhatunk az európai utakon.

2020. szeptember 1-től az egész EU-ban jóváhagyásra kerülnek az új az formásabb típusú kabinok.

Az EU Tanács a múlt héten úgy döntött, hogy elindítja a kabinok „biztonságosabb és környezetbarátabb kialakítását” és megváltoztatja a tehergépjárművek maximális hosszára vonatkozó szabályokat.

 Változik a forma, változik a méret?

A jövőben a gyártók 80-90 centiméterrel is növelhetik a vezetőfülke nagyságát, így ez hosszabb kerekek eredményez, amelyeknek kerekebb elülső oldala van, de egyenlő tárhelyet engedélyeznek az eredetileg tervezettnél.

A vezetőfülke új generációja biztonságosabb, és kényelmesebb lesz a vezetők számára, ezáltal nagyobb életteret biztosít a járművezetők részére.

Az EU Tanácsa szerint a hosszabb teherautó csökkenti a beláthatatlan látóteret.

Az új generációs kamionok előnye, hogy jobban látható legyen a járművezetők részére a gyengébb úthasználók, például a gyalogosok és a kerékpárosok, ezáltal pedig megelőzzék, vagy éppen elkerüljék a  balesetet. A cél, hogy csökkenjen az ilyen jellegű balesetek és elkerülhetőek legyenek a sérülések, amelyet a közúti közlekedéskor egy esetleges ütközés során szenvednek.

Az Európai Bizottság becslése szerint a formai változásoknak köszönhetően évente akár több száz emberélet is megmenthető lesz.

 Megnövekedet hossz több üzemanyag?

A tesztek során megállapították, hogy a csökkentett aerodinamikai húzás akár 10 százalékkal is csökkentette az üzemanyag-fogyasztást.

Az üzemanyag alacsonyabb kibocsátásával csökkenthető a környezeti szennyeződés.

A változás a megengedett kabin hossz növekedés csak a fülke aerodinamikai jellemzőinek javítására szolgál, és nem használható fel a jármű terhelhetőségének növelésére.

A teherautók típusjóváhagyása novembertől lesz elérhető.

A jogalkotási folyamat befejeződött az EU Tanácsának szavazásával. Az Európai Parlament 2019. március 26-án szavazott. 

Amennyiben az intézmények aláírták a határozatot, azt közzéteszik az EU Hivatalos Lapjában. Az aerodinamikai fülkék forgalomba hozatala előtt meg kell felelniük a típusjóváhagyáshoz szükséges követelményeknek, amely legkésőbb 2019. november 1-jéig rendelkezésre állnak.

Kategória: bérszámfejtés sofőr

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!