A munkavállaló kártérítési felelősségéről nagyvonalakban

A munkavállaló kártérítési felelősségéről nagyvonalakban
2020.01.22.

Egy munkaképes, aktív korú munkavállaló a munkában töltött évek során követhet el hibákat, keveredhet problémás helyzetekbe. Előfordul, hogy baleset történik, egy hibás döntés miatt a munkavállaló kárt okoz a munkaadójának. A vonatkozó jogszabályok világosan kimondják, hogy milyen esetekben tartozik a munkavállaló kártérítési felelősséggel a munkaadó felé.

Egyértelmű, hogy a munkavállaló kártérítési felelőssége az olyan esetekben áll fenn, ahol mulasztás történt. Amennyiben a munkavállaló nem a munkaköri leírása szerint járt el egy szituációban, nem úgy cselekedett, ahogyan elvárták tőle, akkor a felelősség az ő vállát nyomja. Vannak bizonyos munkavédelmi szabályok, amiket be kell tartani annak érdekében, hogy ne történjen baleset, ne következzen be semmilyen jellegű kár. Amikor valaki figyelmen kívül hagyja a munkakörére vonatkozó szabályokat, nem tartja be az előírásokat, valamit nem végez el, akkor kár keletkezhet. A kár okozásnak többféle típusa is lehet, amire vonatkozhat a  munkavállaló kártérítési felelőssége. Ez lehet vagyoni kár, berendezés, eszköz esetében is, de lehet kiesett haszonra, bevételre vonatkozó kár is, illetve valamilyen plusz költség, amit a munkavállalónak kell megtéríteni.

A munkavállaló kártérítési felelőssége azokban az esetekben él, amikor a munkavállaló az adott szituációban tudhatta, hogy milyen következményekkel jár, ha így vagy úgy jár el. Amikor viszont a kár nem látható előre, illetve a munkáltató mulasztásából történt, akkor az nem a munkavállaló kártérítési felelőssége és nem köteles megtéríteni a keletkezett károkat.

A munkáltató akkor kapja meg a kártérítést, ha tudja bizonyítani az összefüggést a munkavállaló magatartása és a keletkezett károk között. Amennyiben ez a kártérítési felelősség bizonyítást nyer, a kártérítés összege nem haladhatja meg a munkavállaló négy havi távolléti díjának összegét! Kivételt a szándékos károkozás esete képez, amikor a teljes kárt meg kell fizetnie a munkavállalónak.

Szakmai segítségért fordulj hozzánk bizalommal!

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Milyen előnnyel jár számomra ha kiszervezem a könyvelést, bérszámfejtést?

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com