A munkavállaló kártérítési felelősségéről nagyvonalakban

A munkavállaló kártérítési felelősségéről nagyvonalakban
2020.01.22.

Egy munkaképes, aktív korú munkavállaló a munkában töltött évek során követhet el hibákat, keveredhet problémás helyzetekbe. Előfordul, hogy baleset történik, egy hibás döntés miatt a munkavállaló kárt okoz a munkaadójának. A vonatkozó jogszabályok világosan kimondják, hogy milyen esetekben tartozik a munkavállaló kártérítési felelősséggel a munkaadó felé.

Egyértelmű, hogy a munkavállaló kártérítési felelőssége az olyan esetekben áll fenn, ahol mulasztás történt. Amennyiben a munkavállaló nem a munkaköri leírása szerint járt el egy szituációban, nem úgy cselekedett, ahogyan elvárták tőle, akkor a felelősség az ő vállát nyomja. Vannak bizonyos munkavédelmi szabályok, amiket be kell tartani annak érdekében, hogy ne történjen baleset, ne következzen be semmilyen jellegű kár. Amikor valaki figyelmen kívül hagyja a munkakörére vonatkozó szabályokat, nem tartja be az előírásokat, valamit nem végez el, akkor kár keletkezhet. A kár okozásnak többféle típusa is lehet, amire vonatkozhat a  munkavállaló kártérítési felelőssége. Ez lehet vagyoni kár, berendezés, eszköz esetében is, de lehet kiesett haszonra, bevételre vonatkozó kár is, illetve valamilyen plusz költség, amit a munkavállalónak kell megtéríteni.

A munkavállaló kártérítési felelőssége azokban az esetekben él, amikor a munkavállaló az adott szituációban tudhatta, hogy milyen következményekkel jár, ha így vagy úgy jár el. Amikor viszont a kár nem látható előre, illetve a munkáltató mulasztásából történt, akkor az nem a munkavállaló kártérítési felelőssége és nem köteles megtéríteni a keletkezett károkat.

A munkáltató akkor kapja meg a kártérítést, ha tudja bizonyítani az összefüggést a munkavállaló magatartása és a keletkezett károk között. Amennyiben ez a kártérítési felelősség bizonyítást nyer, a kártérítés összege nem haladhatja meg a munkavállaló négy havi távolléti díjának összegét! Kivételt a szándékos károkozás esete képez, amikor a teljes kárt meg kell fizetnie a munkavállalónak.

Szakmai segítségért fordulj hozzánk bizalommal!

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Szeretnék egy saját céget, én vezetném a kamiont, de félek.Tudtok nekem segíteni mi legyen most?

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com