A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszeréről röviden

A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszeréről röviden
2020.04.18.

A közúti fuvarozással foglalkozó vállalkozások kockázati profiljának meghatározása és a szigorúbb és a gyakoribb ellenőrzés érdekében kockázatértékelő rendszer működik, amelyet egy miniszteri rendeletben határoztak meg – ennek egyszerűbb megnevezése a közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszere. Az alábbiakban ennek részleteit fejtjük ki.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszerében a közlekedési hatóság a járművezetők vezetési és pihenőidejével, valamint a menetíró készülékekkel, másik nevükön a tachográfokkal, a haszonjárművek közlekedési alkalmasságával, valamint a közúti fuvarozói szakma gyakorlására vonatkozó feltételekkel és azok teljesítésével foglalkozik.

A fentebb említett miniszteri rendeletben meghatározott szempontrendszer szerint összeállítja az adott vállalkozás kockázati profilját, amit figyelembe vesz a cég és a haszongépjárművek ellenőrzése során. A közlekedési hatóság a közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszerének keretében kezeli a vállalkozás azonosításához szükséges adatokat, a járműveket érintő közúti ellenőrzések időpontját és tárgyát, a járműveket érintő műszaki vizsgálatok időpontját és jellegét, az érintett járművek azonosító adatait, illetve magával a vállalkozással összefüggésbe hozható jogsértések adatait is.

A járművekhez, illetve a vállalkozáshoz köthető jogsértések kezelésének lényege a kockázati besorolás megállapítása. A közúti vállalkozások kockázatértékelési rendszere ezeket az adatokat a bejegyzésüktől számított öt évig, de legfeljebb a közúti fuvarozási tevékenység megszüntetéséig kezelheti.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszeréből a bíróság, az ügyészség, a nyomozó hatóság, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a terrorizmust elhárító szerv, a közlekedési hatóságok, valamint a közúti járművek ellenőrzésére jogosult szervezetek igényelhetik a törvényben meghatározott feladataik ellátásához szükséges adatokat.

közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszere tehát meglehetősen összetett, és számos kötelezettséget ró a vállalkozásokra, ám nem szabad azt sem elfelejteni, hogy alapvetően az ő érdekeiket is szolgálja, hiszen biztosítja a tisztességes és biztonságos üzletmenetet.

Amennyiben szeretne többet is megtudni a közúti vállalkozások kockázatértékelő rendszeréről, illetve kérdése lenne, vegye fel velünk a kapcsolatot megadott elérhetőségeink egyikén!

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Könyvelés, bérszámfejtés kiszervezésének előnyei

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Sajnos a félelmeden nem tudunk segíteni, ha te nem érzed magad elég "erősnek és talpraesettnek", hogy saját céged, vállalkozásod legyen, mi nem fogjuk azt mondani neked, hogy legyen, de ha meghoztad a döntésed és belevágsz a saját céged megalapításában, könyvelőirodánk garantálja, hogy teljes mellszélességgel vállalkozásod érdekeit fogjuk szem előtt tartani és segítünk az elindulásban.

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Alapesetben felkeressük leendő partnereinket és átbeszéljük a legfontosabb kérdéseket, tájékozódunk a rendelkezésükre álló GPS és egyéb szoftveres rendszerekről. Megbeszéljük az alkalmazottak jelenlegi munkaidejét, tachográf adatok alapján.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com