A bérszámfejtés menete

A bérszámfejtés menete
2020.05.25.

A bérszámfejtés ugyan összetett folyamat, viszont nem bonyolult. Sokan nem tudják, hogy is zajlik mindez, ezért az alábbiakban részletesen leírjuk, nálunk mi is a menete – bár azt hangsúlyozni szeretnénk, hogy ettől az ügyfeleink igényei szerint akár el is térhetünk.

Minden hónap végén kell elküldeni számunkra a bérszámfejtéshez szükséges adatokat, illetve az esetleges változásokat. Ez bármilyen formában megoldható, ami ügyfeleink számára a legkényelmesebb: táblázatban, beszkennelt dokumentumként, vagy akár közvetlenül egy e-mailben.

A dokumentumok beérkezését követően a törvényi jogszabályoknak megfelelően kezdjük meg az adatok feldolgozását. A munka elvégzése után elektronikus úton küldjük el a bérszámfejtéssel kapcsolatos listákat, vagyis a bérösszesítőket, illetve a bérjegyzékeket.

Ha az utolsó pillanatban még bármilyen változtatásra lenne szükség, ügyfeleink elküldhetik számunkra a kiegészítéseket, mi pedig elvégezzük a szükséges módosításokat, majd elküldjük a módosított listákat is. Ha az adott havi bérszámfejtés jóváhagyásra került, elkészítjük az összesítőket és a munkabérek utalásához szükséges egyéb dokumentumokat. A bérjegyzékeket elektronikus úton a kijelölt felelős személynek továbbítjuk nyomtatott formában, postázva, illetve elektronikus bérjegyzékre is van lehetőség, amikor is minden dolgozó a saját e-mail fiókjába kapja meg azt.
A NAV felé küldeni szükséges 08-as, havi adatszolgáltatást is elkészítjük ügyfeleink helyett, és – meghatalmazás esetén – továbbítjuk is azt. A havi járulékok utaláshoz szükséges import állományokat szintén elkészítjük a banki rendszer számára, amennyiben erre igény merül fel.

Mint látható, ügyfeleink számára a bérszámfejtés menete tényleg egyszerű. Természetesen számunkra sem nehéz, hiszen komoly tapasztalattal rendelkezünk e téren, ám annak folyamatát, hogy hogyan jutunk el a beérkező adatoktól a kész állapotig, nem írnánk le, mert a matematikai képletek kevésbé érdekesek egy kívülálló számára.

Amennyiben szeretné ránk bízni cége könyvelését, illetve a bérszámfejtést, forduljon hozzánk bizalommal megadott elérhetőségeink egyikén!

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Milyen előnnyel jár számomra ha kiszervezem a könyvelést, bérszámfejtést?

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Természetesen vállalunk, tisztában vagyunk vele, hogy nem minden munkavállaló tartozik az AETR jogszabály hatálya alá. Részünkről ez egy plusz tudás, hogy tudjuk kezelni az ágazati törvény alapján alkalmazott munkavállalók számfejtését is. Ismerjük az ágazati törvényt, tisztában vagyunk a tachográf adatok jelzéseivel, a vezetési és pihenőidő fogalmával. Rendelkezünk több szolgáltató GPS-rendszerével.  

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com