A bérszámfejtés menete

A bérszámfejtés menete
2020.05.25.

A bérszámfejtés ugyan összetett folyamat, viszont nem bonyolult. Sokan nem tudják, hogy is zajlik mindez, ezért az alábbiakban részletesen leírjuk, nálunk mi is a menete – bár azt hangsúlyozni szeretnénk, hogy ettől az ügyfeleink igényei szerint akár el is térhetünk.

Minden hónap végén kell elküldeni számunkra a bérszámfejtéshez szükséges adatokat, illetve az esetleges változásokat. Ez bármilyen formában megoldható, ami ügyfeleink számára a legkényelmesebb: táblázatban, beszkennelt dokumentumként, vagy akár közvetlenül egy e-mailben.

A dokumentumok beérkezését követően a törvényi jogszabályoknak megfelelően kezdjük meg az adatok feldolgozását. A munka elvégzése után elektronikus úton küldjük el a bérszámfejtéssel kapcsolatos listákat, vagyis a bérösszesítőket, illetve a bérjegyzékeket.

Ha az utolsó pillanatban még bármilyen változtatásra lenne szükség, ügyfeleink elküldhetik számunkra a kiegészítéseket, mi pedig elvégezzük a szükséges módosításokat, majd elküldjük a módosított listákat is. Ha az adott havi bérszámfejtés jóváhagyásra került, elkészítjük az összesítőket és a munkabérek utalásához szükséges egyéb dokumentumokat. A bérjegyzékeket elektronikus úton a kijelölt felelős személynek továbbítjuk nyomtatott formában, postázva, illetve elektronikus bérjegyzékre is van lehetőség, amikor is minden dolgozó a saját e-mail fiókjába kapja meg azt.
A NAV felé küldeni szükséges 08-as, havi adatszolgáltatást is elkészítjük ügyfeleink helyett, és – meghatalmazás esetén – továbbítjuk is azt. A havi járulékok utaláshoz szükséges import állományokat szintén elkészítjük a banki rendszer számára, amennyiben erre igény merül fel.

Mint látható, ügyfeleink számára a bérszámfejtés menete tényleg egyszerű. Természetesen számunkra sem nehéz, hiszen komoly tapasztalattal rendelkezünk e téren, ám annak folyamatát, hogy hogyan jutunk el a beérkező adatoktól a kész állapotig, nem írnánk le, mert a matematikai képletek kevésbé érdekesek egy kívülálló számára.

Amennyiben szeretné ránk bízni cége könyvelését, illetve a bérszámfejtést, forduljon hozzánk bizalommal megadott elérhetőségeink egyikén!

 

Vissza

GYAKORI KÉRDÉS

Minden dokumentumot elkészítettek?

Igen, bérszámfejtés teljes cégre kiterjedően. Napi kapcsolatban állunk az általunk bérszámfejtett vállalkozások munkavállalóival, és válaszolunk azokra a kérdésekre, amelyeket felénk intéznek. A leggyakoribb kérdések a személyi jövedelemadóval, nyugdíjjal, gyermekellátásokkal, munkáltatói igazolásokkal és végrehajtói letiltással kapcsolatosak, amelyeket meg is válaszolunk, így könnyítve a helyzetüket.

Milyen formában jutnak el a bérlapok a munkavállalókhoz?

A bérszámfejtést követően a Ön kérésének megfelelően hagyományos papír alapon borítékban, (vagy anélkül) illetve Pdf. formátumba a cég részére küldve, vagy közvetlenül a munkavállaló saját e-mail címére jelszóval védet elektronikus formában, mellékeljük a jelenléti íveket, amely a tachográf kártya adatai alapján, a jogszabálynak megfelelően mutatja a vezetési és pihenőidőt, illetve kérés alapján a kért küldési formában a bérlapokat.

Nekünk német bérlapra van szükségünk, tudnak ilyet adni nekünk?

 

Természetesen és nem csak német nyelven, hanem angol nyelven is elkészítjük a kívánt bérjegyzéket kérésének megfelelően. 

Nemzetközibe járnak a kamionjaink be tudjátok jelenteni?

Számunkra nem okoz gondot sem a magyarországi sem egyéb tagországokba való munkavállalói bejelentés sem.

Milyen adatokra van szükség?

Igyekszünk a legkevesebb adatott bekérni cégétől, és amennyiben rendelkezik megfelelő informatikai háttérrel még kevesebb gondja lesz az adatok megküldésével.

Milyen előnnyel jár számomra ha kiszervezem a könyvelést, bérszámfejtést?

A kiszervezett tevékenység során nem kell  informatikai beruházásokat erőforrásokat, eszközöket, birtokolnia a vállalatnak, amiket abban az esetben kellene ha saját maga végezné a könyvelési, bérszámfejtési feladatokat. Ez által elkerülhető az adott tevékenységgel kapcsolatos felesleges tőkelekötés, így a vállalat likviditása fokozódik.

Hol találkozhatunk veled?

Személy szerint velem több szakmai rendezvényen is találkozhatok, mivel rendszeresen részvevői vagyunk, továbbá a FUVINFO Iroda által szervezett Árufuvarozói alapképzés, továbbképzés során találkozhatnak velem a tanfolyam keretein belül.

Könyvelés, bérszámfejtés kiszervezésének előnyei

A könyvelési és bérszámfejtési feladatoknak a kiszervezését azoknak ajánljuk, akik költséghatékonyságot szeretnének elérni az adminisztráció területén. Szeretnének folyamatos szakmai támogatást és tanácsadást kapni jogszabályi változásokról. Szeretnének olyan könyvelővel, bérszámfejtővel dolgozni  aki ismeri a szállítmányozási ágazat szabályait.


 

Aetrbérszámfejtés

Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kapcsolat

+36-30-308-7506

infoberszamfejtes (kukac) gmail.com